Een kijkje achter de schermen bij dé VakantieDiscounter

Een kijkje achter de schermen bij ons reisbureau

Je boekt je vakantie online en alles lijkt volautomatisch te gaan. Maar niets is minder waar. Elke dag zijn de medewerkers van ons reisbureau druk bezig om te zorgen dat jouw vakantie optimaal verloopt. Ze zorgen ervoor dat jouw voorkeuren verwerkt worden, dat de juiste informatie wordt doorgegeven én dat je je reispapieren op tijd ontvangt. Tijd voor een kijkje achter de schermen!

We zijn een online reisaanbieder, geen reisbureau waar je kan komen aankloppen. Maar dat hoeft ook niet, want met ruim 20 klantenservice-medewerkers, werken we vanuit Amsterdam elke dag hard om jouw welverdiende vakantie te regelen én soepel te laten verlopen.

En met elke dag bedoelen we ook letterlijk bijna elke dag; alleen op feestdagen zijn we gesloten. Ons reisbureau is van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 22.00 uur bereikbaar en in de weekenden van 09.00 tot 17.30 uur. Want goede service vinden we bij dé VakantieDiscounter heel belangrijk!

Een kijkje achter de schermen bij dé VakantieDiscounter

Top 3 meest gestelde vragen

Met gemiddeld 300 telefoongesprekken en 350 mails per dag, zien we veel vragen passeren. Sommige zijn eenvoudig en kan je in twee zinnen beantwoorden, andere vragen hebben meer uitleg nodig. Welke vragen het meest gesteld worden? We maakten een top 3.

  1. Hoe kan ik ruimbagage bijboeken?
    Sinds april 2014 is in de meeste gevallen de ruimbagage niet inbegrepen bij de reis. Je kon deze na boeking altijd eenvoudig zelf bijboeken met de boekingscodes die je van ons kreeg. Om het je nóg eenvoudiger te maken, kan je nu al tijdens het boeken ruimbagage toevoegen voor zo’n 80% van onze vakanties. Handig hè?
  2. Ik wil mijn boeking wijzigen, annuleren of omboeken. Kan dat?
    De mogelijkheden verschillen per reis. Bel onze klantenservice en we kijken graag samen naar wat er voor jou mogelijk is.
  3. Is een transfer bij mijn reis inbegrepen? En zo niet, kan ik deze bijboeken?
    Selecteer je een reis dan staat er aangegeven of het ‘incl. vlucht’ of ‘incl. vlucht en transfer’ is. In het laatste geval is de transfer inbegrepen. Dit komt dan ook in de boekingsbevestiging te staan. Is de transfer niet inbegrepen dan kan je onze klantenservice bellen om deze bij te boeken.
Heb jij zelf een dringende vraag? Check dan snel even onze vragendatabase. Op meer dan 50 vragen wordt hier uitgebreid antwoord gegeven. Mocht jouw vraag er niet tussen staan, stel hem dan gerust onder dit artikel. We beantwoorden jouw vragen met liefde.

De leukste anekdotes van onze medewerkers

Of alle vragen moeilijk zijn? Nee, helemaal niet. En daarbij is het ook gewoon leuk om te weten dat mensen dankzij onze hulp stressvrij op vakantie kunnen. Al levert dat soms wel hilarische gesprekken op. Kijk je mee?

Bjorn: “Regelmatig moet ik moeite doen om mijn lach in te houden tijdens een gesprek, mensen kunnen onbewust zulke grappige dingen zeggen.”

“Hoe wilt u de verzorging hebben?” “Ja, logisch hè!” “Logisch?” “Ja logisch logisch!” “U bedoelt logies, alleen het verblijf?” “Ahh ja logies.”

“Wat moet ik bij de thuisblijvers informatie invullen? Er blijft niemand thuis. Alleen de kat”.

Sabrina: “Als we veel bellers tegelijk hebben, krijgen de wachtenden een vrolijk vakantiemuziekje te horen. Blijkbaar valt dat in de smaak. Want onlangs kregen we de vraag welk muziekje het was, zodat de klant deze kon downloaden.

En soms hoor je ook bijzondere details. Zo was er een man die zijn vriendin wilde verrassen met een weekendje weg. Helaas had zij ook een verrassing; ze had een ander. Change of plans en op zoek naar een andere reisgenoot.”

Michiel: “Een collega zette onlangs een Duitse klant in de wacht en zei: ‘Haben Sie bitte eine Stunde Geduld?’ De klant vond dat wat aan de lange kant. Mijn collega bedoelde natuurlijk of de klant een moment geduld had i.p.v. een uur. En soms krijg je rare, maar grappige voorstellen. Er was een mevrouw die alleen naar Tunesië reisde en vroeg of ik haar wilde vergezellen. Dat heb ik toch maar afgeslagen.”

Heb jij een vraag voor onze collega’s van het reisbureau? Stel hem gerust hieronder.

Een kijkje achter de schermen bij dé VakantieDiscounter

OVER DE AUTEUR

Laura

Naast mijn werk als online content marketeer bij dé VakantieDiscounter reis ik graag de wereld over. Om daarna mijn reisverhalen te delen in woord én beeld. Het liefst over en van de minder bekende plekken in Europa, hoewel Europese steden ook op mijn favorieten-lijstje staan. Ook droom ik graag weg bij tropische bestemmingen!

1 thoughts on “Een kijkje achter de schermen bij ons reisbureau

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *